سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار روز پلیمر

پلاستیک مخصوص کشاورزی

    نظر

نایلون های کشاورزی یا عریض عموما برای نگهداری از محصولات گلخانه ای و تولیدات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که استفاده از این نایلون ها  صرفا به مراقبت از محصولات محدود نشده و کاربرد های دیگری نیز دارند. که از مهمترین آنها میتوان به جداسازی فضای گلخانه ها، جلوگیری از ورود و خروج گرما و ثابت نگه داشتن دما اشاره کرد. نایلون های کشاوری موجود در بازار به‌صورت رولی تولید شده و در عرض های 1.5 الی 18 متر به فروش می رسند. ضخامت این نایلون ها عموما بر اساس تعداد لایه ها مشخص شده و به صورت نمونه های یک، دو، سه لایه طبقه بندی می شوند.

تولید پلاستیک کشاورزی

نکته قابل‌ توجه در تولید پلاستیک کشاورزی اضافه کردن، افزودنی ‌های خاص و منحصر به ‌فردی است که جهت ارتقای کیفیت و عمل‌کرد آن به هر یک از لایه‌‌های این نایلون است.  از جمله افزودنی هایی که برای این نایلون ها مورد استفاده قرار می‌گیرد می توان به افزودنی Anti UV اشاره کرد که باعث افزایش طول عمر محصول و مقاومت آن در برابر نور خورشید می‌شود. به علاوه، می‌توان افزودنی هایی را جهت تنظیم دما (افزودنی IR یا مادون قرمز) و ضد مه (افزودنی Anti FOG) به نایلون اضافه کرد.

به خاطر ارتباط مستقیم این نایلون ها با آفتاب، مواد شیمیایی، کودها و سم ها، این مواد را در زمان تولید به آن ها اضافه می‌کنند، تا سبب بالا رفتن مقاومت آن‌ها در برابر این گونه عوامل شوند. در نهایت بالا رفتن کیفیت باعث استقبال بیشتر، خرید، فروش، عرضه و تولید روز افزون این محصول می‌شود. البته که افزودنی‌های زیادی وجود دارد، معمولا متقاضی متناسب با نیاز خود، سفارش می‌دهد. معمولا اگر نیاز خود را بررسی کرده و بدانید که با توجه به محیط موجود خود، باید چه نوع افزودنی را، برای پلاستیک کشاورزی خود سفارش دهید، این طوری پلاستیک عریض کشاورزی خود مقاوم‌تر و طولانی‌تر عمر می‌کند.

کاربرد پلاستیک عریض کشاورزی

این محصول کاربردهای مختلفی دارد و از آن می‌توان در مواردی مانند موارد زیر استفاده کرد:

  • یکی از کاربرد گسترده پلاستیک عریض کشاورزی، برای گلخانه‌ها به منظور مسقف کردن آن
  • به عنوان پوشش برای قسمت‌هایی از ساختمان
  • مسقف کردن محل پرورش قارچ
  • مورد استفاده در دامپروری
  • به عنوان پوشش برای قسمت‌هایی از ساختمان مورد استفاده است.
  • مسقف کردن محل پرورش قارچ
  • استفاده از نایلون عریض کشاورزی برای پوشش بعضی از بنا‌ها و استخر‌ها

انواع نایلون کشاورزی

نایلون کشاورزی انواع مختلفی دارد، همچنین از نایلون کشاورزی در صنایع کشاورزی، ساختمان سازی و برخی از صنایغ دیگر استفاده می‌شود. اما اگر بخواهیم انواع نایلون های عریض کشاورزی را بشناسیم، می‌توان به نایلون های:

نایلون گلخانه: مهم ترین نایلون کشاورزی است، که برای پوشش سقف و دیواره های گلخانه استفاده می‌شود.

نایلون بسته بندی سیلاژ: برای ذخیره سازی سیلاژ و غذای علوفه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نایلون مالچ: مناسب ترین نایلون برای بخش کشت صیفی جات و محصولات کشاورزی است.

نایلون ضدعفونی خاک: برای توسعه و محافظت از خاک، در برابر رشد علف های هرز، انواع آفات، میکروب و بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلام اخر

در کل می‌توان از نایلون های کشاورزی در بخش ها و امور مختلف کشاورزی استفاده کرد، اما این موارد نام برده مهم ترین نوع از، رول های پلی اتیلن کشاورزی هستند.

یکی از انواع پلاستیک‌های پرمصرف در بازار، نایلون کشاورزی است. این نایلون در صنایع مختلف، کاربردهای گسترده‌ای دارد. پلاستیک یا نایلون کشاورزی دارای انواع مختلفی است که در ساخت هرکدام از آن‌ها، متناسب با نوع کاربردی که دارند از مواد و افزودنی‌های متفاوتی استفاده می‌شود.

علاوه بر صنایع کشاورزی از پلاستیک کشاورزی در صنایع دیگری جهت کاربردهای مختلف به کار می‌رود. به عنوان مثال نایلون کشاورزی در صنعت ساختمان سازی، برای پوشش سازه و در بخش دامپروری برای ثابت نگه‌داشتن دمای محیط به کار می‌رود.